Category Archives: Історія нашого храму

Галицько-Волинська держава.

 

 Смерть князя Ярослава Мудрого і поступове   дроблення Київської держави вплинули на становище західноукраїнських земель. У 1199р. волинський князь Роман Мстиславич об’єднав Галичину і Волинь в одну державу. Він успішно воював з половцями та іншими ворогами і приєднав Київ до Галицько-Волинської держави. Не відповідає дійсності твердження деяких істориків про те, що Роман був противником Риму і тому відмовився від пропозиції Папи Іннокентія III прийняти унію і королівську корону. Багато джерел твердять про католицьку орієнтацію князя Романа (його мати, дочка польського короля, та дружина були католичками). Після його смерті держава занепадає на кілька десятків років.
Папа Іннокентій III через кардинала Григорія у 1207р. звертається до населення Галицько-Волинської держави вступити з ним у тісні контакти, намагаючись об’єднати східноєвропейські народи з Римом. У своїх листах Папа Гонорій III у 1227р. та Папа Григорій IX у 1231р. закликають українських князів переходити на латинський обряд.

    imgres    На руських землях у ХІІІ ст. діяли чернечі чини домініканців і францісканців. Домініканці поселилися у Галичі у 1228р., у 1235р. до Перемишля прибувають францісканці і закладають свій монастир.

   Татарська навала, яка почалася 1239р., кардинально вплинула на становище українських земель. Захід гуртує протитатарську коаліцію, де особливу роль відводять Україні, і, зокрема, князю Данилові Галицькому, який знову у 1228р. об’єднав Галичину і Волинь в одну державу.

 innocentius04   У 1253р. Папський легат Опізо з Мезано привіз корону від Іннокентія IV і Данило був коронований на короля у Дорогичині. Князь з єпископами зложили присягу, а Папа гарантував І непорушність візантійського обряду. Татари, дізнавшись про це, знову кинули орди на українські землі, але Данило відбив їх напад. Через три роки, у 1256р. Данило на вимогу татар пориває зв’язки з Римом, а Папа передає католиків, які жили на Червоній Русі, під Іннокентій IV юрисдикцію Люблінського єпископа, який мав генерального вікарія у Володимирі-Волинському.

о.Марян Бучек,Наталія Статкевич, Ігор Седельник.

 

 

 

Історія хрещення Київської Русі

Хрещення Київської Русі
 Silvester_IIЧас вимагав, щоб Київ перетворився на єдиний центр Русі. Таким об’єднуючим чинником стало християнство. У 988р. князь Володимир охрестив Русь в християнській вірі. Хоча   за часів Володимира Київська митрополія була дочірньою церквою Царгородського патріархату, Церква на Русі усе ж стала частиною Вселенської Церкви. Про це свідчать посольства з Риму, які привезли мощі святих Климента і Тита у Корсунь до Володимира у 988р. Після хрещення вже у 991р. – нове посольство від Папи Йоана XV, у 1000р.- посли Папи Сильвестра II привезли мощі католицьких святих Віта, Аполінарія, Бенедикта та ін. для церков, які масово будувалися на Русі.

» Переглянути

Римсько-Католицька Церква в Україні

Історично так склалося, що землі, на яких розташована сучасна Україна, перебували на межі двох світів – Заходу і Сходу. Від давніх часів слов’янські племена, яких називали по-різному: скіфами, гунами, антами, русами, роксоланами, вели широку торгівлю з Римом і греками. Разом з торговими караванами прибували і місіонери, прагнучи навернути поганські племена у християнство.
 Перші місіонери на Русі

Традиційно поширення християнства на Русі пов’язують з іменем св. Апостола Андрія, який у І ст. проповідував у скіфів. У давньоруському літописі є згадка про його подорож по Дніпру. Проголошуючи Євангеліє на узбережжі Чорного моря, Апостол Андрій заклав також церковні громади і серед північних слов’ян. Але ті церкви знищили кочові племена готів у ІІІ ст.

Pope_Clement_I Збереглися християнські громади лише у Криму, їх закріпив наприкінці І ст., перебуваючи там на засланні учень і наступник св Апостола Петра Папа Римський Климент І (проголошений святим). Будучи каторжником, він почав  проповідувати спочатку серед рабів-греків, згодом учення Христа стало доходити і до східних слов’ян. Папа Климент загинув у 100р. в Криму мученицькою смертю. У 860р. його мощі знайшли св. Кирило і св. Мефодій і привезли до Риму.

» Переглянути

Отець Роман Тваруг відзначає 40-ву річницю рукоположення у священники

IMG_0645          IMG_0654

Настоятель парафії Св. Апостолів Петра і Павла відзначає 40-річчя священицьких свячень. З цієї нагоди вірні цілої дієцезії склали щирі вітання та молилися у намірах отця Романа під час урочистої подячної Служби Божої.

» Переглянути

КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКА КАТЕДРА

Фото: Ольга Комарова

Фото: Ольга Комарова

Латинський кафедральний собор Свя­тих Апостолів Петра і Павла в Кам’янці-Подільському, мабуть, «дасть фору» бага­тьом римо-католицьким святиням України, коли справа стосується цікавої історії. Та й зовнішній вигляд у нього незвичний: де ж ви ще побачите костел з мінаретом? Але почнемо з витоків. Важко сказати, коли в Кам’янець ступила нога першого католика. Напевно, наш брат з’явився тут ще за часів Київської Русі – в якості іноземного найман­ця чи купця, котрі, хоча і не масово, але за­ходили на цей дивовижний острівець, утво­рений каньйоном річки Смотрич. І це якщо відкинути досить вірогідні гіпотези про те, що до цих місць доходив римський імпера­тор Траян – а в римському війську напевно було чимало християн. » Переглянути

Слава Ісусу Христу! Раді вітати на нашому сайті

Rasszczupkin A. Kamieniec Podolski. Antemurale Christianorum

Polska-kniga-Ras

Rasszczupkin A. Kamieniec Podolski. Antemurale Christianorum. [Текст] / О.І. Расщупкін; [ред. С.Трубчанінов; худож. А Затварницька, О. Комарова, Г. Якубовський, Н. Бакаренкова, О.Веклій; обклад. О.Комарова; перекл. на польску Т.Іван, М. Расщупкіна, І.Ремішевська; фот.: О.Макарова, О. Расщупкін, О. Комарова, С. Трубчанінов, А. Затварницька]. – Кам’янець-Подільський: Оіюм, 2009. – 144 с. + іл. – Польськ. – 500 прим. – ISBN 978-966-2187-10-6. » Переглянути