Пресвяте Тіло і Кров Христа

adoration1Це свято має свій початок у середньовіччі. Особливий культ Євхаристії у Західній Церкві є реакцією на єресі, котрі заперечували істинну присутність Христа у Пресвятій Євхаристії, а визнавали тільки духовну присутність.

“Безпосередній мотив для започаткування окремого свята Пресвятої Євхаристії – “Божого Тіла” – дала монахиня августинка, блаженна Юліана з Льєж (+5 червня 1258р.). Близько 1209 р. вона багато разів мала видіння, де бачила повний місяць у блиску, який, одначе мав на собі темну пляму. Юліана так зрозуміла видіння: місяць означав Церкву, а темна пляма на ньому означала відсутність свята в честь Євхаристійного Христа. Своє видіння вона подала до відома церковній владі. Внаслідок цього єпископ Роберт з Льєж 1246 р. установив у своїй дієцезії свято на честь Пресвятого Таїнства.Це свято вперше було відзначене у 1247 р. в церкві св. Мартина у Льєж”  (Ю.Я.Катрій, Пізнай свій обряд, 186).

Свято Євхаристії поширилося із Галії до інших країн Європи. Для всієї Церкви це свято ввів Папа Урбан IV. Спочатку воно називалось святом Тіла Христового. Після останньої літургійної реформи у назві свята згадується вже два євхаристійні іпостасі – Тіло і Кров Господні.

“З XIV століття головною частиною свята Божого Тіла стають прилюдні процесії зі Святими Тайнами дорогами і громадськими містами. Перша така процесія відбулася в місті Кельн (Німеччина) у 1279 р. У середині наступного столітя процесія зі Святими Тайнами стає вже невід’ємною чатсиною свтяа Божого Тіла. Первісно СВяті Тайни несли в заслоненій дарохранительниці, відтак з’являються окремі посудини звані монстранціями, які в XV столітті стають загальним звичаєм” (Ю.Я.Катрій, Пізнай свій обряд, 188).

Під час процесії уділяється урочисте благословення Пресвятою Євхаристією для міст чи сіл з околицями. ВІдбувається це біля чотирьох вівтарів, які символізують чотири сторони світу. Біля них співають фрагменти Євангелія, котрі розповідають про встановлення Христом таїнства Євхаристії.

У наші дні процесія є публічним визнанням нашої віри у Христа, присутнього в Євхаристії.

Напишіть відгук